Togtur med DSB – rejse dagbog ”dag 1”

Jeg håber at, I nød Mia i Køkkenet  indlægget i går – personlig syntes jeg hun giver så meget inspiration til sund mad af gode råvarer.

I dag sidder vi i Daytona, men det var virkelig lige før at, vi slet ikke nået det! Jow, Jow, DSB min bare….. Kort efter jeg har lavet indlægget i tirsdags med hilsen fra mig i DSB toget, gik det galt!

Først var toget små 20 minutter forsinket og ja, det have vi ligesom kalkuleret med fra start. Der er ikke meget fra DSB der kører til tiden og vi havde hele 1,5 time ekstra tid påregnet i vores transporttid, skulle uheldet være ude.

”Desværre fik det virkelig en uheldig drejning fra vores synspunkt!”

Kort efter vi nået til Middelfart, blev toget stoppet og der skulle ventes på et gods tog, da der kun var en bane ledig, var vi nød til at, have dette med på vores normale Lyntog. Dernæst kørte vi i små 10 minutter og dernæst stod vi stille igen.

Denne gang var det regonaltog der skulle med og nu var vi efter hånden godt en time forsinket og vi blev virkelig nervøse for om vi nået vores fly.

Tiden nærmere sig for vi at, vi ikke kunne nå det. Vi fortalte personalet om bord at, vi havde sidste tjek ind inden kl. 13:30 og nu lød det i højtalerne at, dette lyntog var lavet om til et Regional tog…. Vi begyndte at, bide negle, for det var jo nu helt sikkert at, vi ikke kunne nå vores tjek ind tid.

Efter en del snakken frem og tilbage og med et tidspunkt, hvor vi skulle være landet i lufthavnen og ikke engang var kommet til Odense, blev det mere og mere tydeligt, at vi har 8 personer i toget, der nok ikke nået vores tur oversøes.

Langt om længe fik personalet lov til af styrelsen at, sætte os af i Odense og vi fik en taxa på DSB´s regning – men der var det næsten for sent.

Da vi stod af i Odense, fik en forkert adresse til stedet med Taxa, så vi 8 personer løb igennem banegården og stod langt om længe ude på Jernbanevej og INGEN taxa…

Nu begyndte vi virkelig at, svede tran – var denne ferie allerede slut inden den startet? Hvor fan….. var de taxa´er der skulle køre os til lufthaven?

Langt om længe og efter at, have slæbt alle vores kufferter ( jep, mig med leddegigt ingen søvn og øm over hele kroppen, måtte slæbe en 16,8 kg tung kuffert igennem al dette. – Bo hjalp dog til, så meget han kunne…) Fandt vi endelig taxa´erne og kom afsted, dog yderlige 15 minutter senere end vi kunne have taget afsted på.

Men afsted kom vi!

Nu var det bare lige det, at hastihedsregler skal overholdes, især når det er et erhverv og taxa´en ikke har lyst til en bøde.

Nu sad vi der, 4 mennesker der alle små skyndte på taxamanden fordi, at vi alle skulle tjek ind inden der var gået 1,5 time.

Panikken spredte sig i taxamandens ansigt. Nu stod valget mellem at overholder loven eller gøre hans kunder tilfreds med at, nå sit fly.

”Mega dårlig situation, at sætte denne mand i”

Vi nået det og sidder nu med en kop lækker te og kage og nyder at, vi skal ud og gå langs stranden om lidt, trods regnvejr -så skal jeg bare ud på stranden og nyde vandkanten.

Panik, Panik, men vi er afsted og klar til hygge os og nyde solen -der lade sig vente på sig!

Rigtig god solskinsdag hjemme i DK- vi har som sagt, desværre lidt øv vejr, med 21 grader og regn, regn og regn + kraftig vind.

Pas godt på dig selv ♥ og glæder mig til at, fortælle om resten af rejsen, snart!

Tak for din kommentar, jeg er altid glad for kommentar